Leveransvillkor

Fraktavgifter
Alla beställningar, oavsett storlek, levereras gratis till din egendoms ytterdörr i Storstockholm. Du kan välja att uppgradera din beställning för att få rumsleverans.

Leverans utomlands
Vi arrangerar för närvarande inte leveranser utomlands. Vi levererar dock gärna till ett fraktbolag baserat i Sverige åt dig, så att du kan ordna leveransen själv.

Hur lång tid tar det att få min beställning?
Vår produktion och leveranstid är 2-6 veckor.
Alla våra beställningar är skräddarsydda och vi har inga varor på lager för att undvika dyra omkostnader och för vidare besparingarna till dig.
När du lägger din beställning får du ett bekräftelsemail som ger dig en beräknad leveranstid för din beställning.

Hur levereras min beställning?
Vår leveranspartner kontaktar dig och bestämmer ett datum och tid som passar dig för leverans av dina möbler. Andra saker att notera:

Leverans sker måndag till fredag under vanliga öppettider.
Vår standardleverans är till din egendoms ytterdörr.
Om du bor i ett hus innebär det husets ytterdörr. Om du bor i lägenhet innebär det porten i byggnaden där du bor.
Varan kommer överlämnas av en leveransperson och kommer levereras i sin förpackning som du sedan själv ser till att göra dig av med.
Vi kan tyvärr inte hantera trappor med vår standardleveransutrustning. Om din ytterdörr endast nås via trappor ställer vi möbeln så nära som möjligt eller i ditt garage.
Om du föredrar att vårt leveransteam levererar dina nya möbler uppför trappor och/eller in i ditt hem, välj vänligen ett uppgraderat fraktalternativ i kassan.
Premium leveransservice inklusive leverans till valfritt rum. Vänligen välj önskat alternativ i kassan.

Fraktadressändringar
Om du vill ändra leveransadressen, vänligen kontakta vår kundtjänst innan varan skickas till dig (inom 48 timmar efter beställningen). Om din beställning redan är på väg till dig kan det innebära en omdirigeringsavgift.

Missade leveranser
Om du inte befinner dig på adressen inom din tilldelade leveranstid kommer vår leveranspartner kontakta dig för att hitta en annan tid som passar. Vi ber dig dock meddela oss om eventuella ändringar för din tilldelade leveranstid på förhand om det är möjligt.

Avbeställning
Du kan avbryta din beställning när som helst innan den har levererats till dig och få pengarna tillbaka. Om du avbryter din beställning efter att den lämnat vårt lager, drar vi av fraktkostnaderna.

Mottagning av beställning
Se till att skriva under på leveranskvittot i närvaro av leveransföretagets representant för att ange att leveransen har mottagits. Undersök din beställning vid leverans för att se till att den inte har några synliga tecken på skador, saknade eller felaktiga delar. Om du upplever att något paket saknas, är skadat eller felaktig, ber vi dig behålla varorna, ange problemet på leveranskvittot och kontakta oss inom 48 timmar. Ett undertecknat leveransbevis, utan anmärkningar om saknade, skadade eller felaktiga varor innebär att du mottagit hela din beställning i perfekt skick.
Du är ansvarig för att behålla originalförpackningen för returer. För annat problem med din beställning ber vi dig läsa vår returpolitik.